Actmindfully Winnie Rasmussen Farve står op af træport

ACTmindfully onlinekursus

Mange af mine kursister har efterspurgt en onlineudgave af kurserne i ACTmindfully og Mindfulness ud fra et ønske om at kunne lave det alene i fred og ro derhjemme.

For mange er det også svært og grænseoverskridende at dele en selvudviklingsproces i en gruppe af fremmede mennesker. Det kan jeg godt nikke genkendende til. Ind i mellem har jeg i min proces haft lyst til af bede de andre tie stille og gå langt væk.

Til andre tider har det været super inspirerende at dele rejsen med de andre og udveksle erfaringer undervejs. I dette onlinekursus har jeg lavet plads til både at rejse alene, med andre eller veksle mellem begge dele.

Jeg vil selvfølgelig stadig være din guide og rejseleder, og onlineforløbet er mindst lige så håndholdt som det fysiske kursus. Jeg glæder mig til at være wingwoman på netop din personlige rejse!!!

Ligesom på de fysiske kurser er målet stadig,

  • at få drømme til at gå i opfyldelse.
  • at lægge en ny kurs i livet.
  • at finde den røde tråd, finde den vej, der giver mening for dig.
  • at finde balance i forhold til dig selv og dine relationer.
  • at få en værdibaseret og bevidst tilgang også i situationer med modstand og forhindringer.
  • at finde overskud til det, der virkelig betyder noget.
  • at finde ro.

Materialet ligger klar og venter på lige netop dig, så hvad er der egentlig i pakken?

  • Tre personlige samtaler på ca. 1 time.
  • Et ugentligt fælles onlinemøde via Zoom
  • Otte ugentlige moduler på ca 2 timer med undervisning og øvelser
  • Ejerskab af værktøjerne i ACTmindfully, så du kan skabe forandringer med det samme.
  • En dannelsesrejse, du vil have med dig og kunne trække på resten af livet

Kurset starter, så snart du bestiller. Det eneste det kræver er, at du kan finde et sted, hvor du er i fred og ro – Lav en aftale med familien, om at du er på kursus og ikke må forstyrres, før du selv kommer ud, med mindre der er akut livsfare.

Og vigtigst af alt – Du kan sætte i gang lige præcis nu – Der er ingen grund til at vente på de rette omstændigheder eller det rigtige tidspunkt, når du kan skabe det selv.

ACTmindfully onlinekursus

Adressen på kursusstedet:

Hjemme hos dig selv

Vi bor på:

Næstvedgade 28, 2100 København Ø

Telefon 22679045
info@actmindfully.dk

En 2-minutters øvelse, som kan hjælpe dig ned i gear

Din krop har to overordnede systemer – det sympatiske nervesystem og det parasympatiske nervesystem, og det er vigtigt, at der er en god balance mellem disse systemer.

Uden balance risikerer vi på sigt at skade os selv og få livsstilsrelaterede sygdomme. Det sympatiske nervesystem gør det muligt for kroppen at reagere hurtigt og målrettet på fare.

Ved fysisk belastning, angst og stress aktiveres dette system med det formål at håndtere den akutelle udfordring. Derefter er det lidt forenklet set op til det parasympatiske nervesystem at normaliserer vores indre forhold igen.

Det parasympatiske nervesystem er særligt aktivt, når vi skal genopbygge kroppen ressourcer. Det er aktivt ved fordøjelsesprocesser, heling og når vi er rolige og i balance.

Om egenomsorg og villighed

De fleste af os har siddet i en flyvemaskine og set stewardessernes dans med redningsveste og sikkerhedsbælter. I har nok også hørt instruksen om, at du selv skal tage iltmasken på, før du hjælper de andre – Også Mormor, mand og børn. Du ved måske objektivt set, at de nok ved, hvad de taler om, og at de har ret. Det betyder bare ikke en disse for, hvordan det føles. For hvis du minder bare en lille smule om mig, så føles tanken forkert, egoistisk og fuldstændig urealistisk.

Det samme gør sig gældende i hverdagen, hvor din egen iltmaske ligger allerlængst nede på prioriteringslisten efter vasketøj, hundeluftning og snak med naboen.

Hvis du er nysgerrig efter at vide, hvad ACTmindfully kan gøre for dig, så er der to opgaver i videoen ved siden af, som jeg vil opfordre dig til at lave, så du kan begynde at arbejde målrettet med at passe på dig selv.

/Winnie

Opmærksomhed på egne behov

Hej igen – Velkommen tilbage. Måske har du lavet de sidste to opgaver, og måske har du ikke. Det vigtigste er, at du stadig er villig og nysgerrig – Og ikke mindst, at du er kommet tilbage.

Denne video handler om, hvor svært det er at kende sine egne behov og gøre plads til dem i hverdagen. Det er der flere forskellige øvelser til, hvor jeg har valgt en enkelt, som jeg introducerer.

Jeg har det håb, at du ikke løfter fingre eller skælder dig ud undervejs, for det er svært at fastholde opmærksomheden og rent faktisk mærke efter.

Det er på mange måder en øvelse i at være villig til at behandle sig selv med samme venlighed og kærlighed, som man ville udvise for et barn eller en nær ven.

Hvis du efter dette smugkig er nysgerrig efter at vide, hvad ACTmindfully kan gøre for dig, så har jeg mange flere ting på lager til kurset og en en enkelt video mere om et par dage.

/Winnie

Helt konkret egenomsorg

Hej igen – Velkommen tilbage. Her er den 3. og foreløbigt sidste gratis video om egenomsorg. Det er en af mine absolutte favoritøvelser, hvor du virkelig får lov til at mærke efter, hvordan du helt konkret kan give dig selv omsorg og rummelighed. Jeg guider øvelsen hele vejen, og vil opfordre dig til have lukkede øjne, hvis du er tryg ved det.

Hvis du ønsker at udføre øvelsen igen uden at blive guidet, vil jeg foreslå, at du kører hele øvelsen igennem og giver dig selv lov til at mærke, hvilket område der har brug for omsorg lige den dag, for det kan variere ganske meget – Igen er det et ekstra lag af villighed til at mærke efter, du kan give dig selv.

Hvis du efter dette smugkig er nysgerrig efter at vide, hvad ACTmindfully kan gøre for dig, så har jeg mange flere ting på lager, som jeg glæder mig til at dele ud af.

/Winnie